När du får en oväntad faktura

publicerad 24 februari 2017
- Av Bo Bäckman
Jennie Rönnbäck, Elisabeth Eklo, Ina Johansson och Jessica Fong arbetar på konsumentupp-lysningen på Karlstad kommun. De hjälper dig om du råkar i trubbel som konsument.

Torsby (vb)

Det finns idag konsumentrådgivning i sju av Värmlands sexton kommuner. Torsby ingår i ett samarbete med Karlstad om konsumentrådgivning. Trots behovet är ändå verksamheten förhållandevis okänd.

Vad gör man när den nyinköpta varan är defekt eller när gratisprovet på en hälsoprodukt innebar ett abonnemang på varan till en kostnad av flera hundra kronor i månaden, vad gör man då?

Text: BO BÄCKMAN

Fortsättning publicerad i papperstidningen 170224


Försäljningsställen (lösnummer)
Helårsprenumeration – 50 nummer per år (endast 495 kr)
Följ oss: Facebook och Instagram