Klagomål, förslag och beröm

publicerad 20 september 2019
- Av Dennis Johansson
Det är för mycket mobilprat i kommunens tjänstebilar, rapporterade en uppmärksam invånare. Något att ta tag i för de olika förvaltningarna. Foto: PIXABAY

HAMMARÖ (VB)

Synpunktshantering kallas det när Hammarö kommun sammanställer klagomål, förslag och beröm från medborgarna. Minst en gång varje halvår ska detta göras och nu har första halvåret 2019 redovisats för politikerna i kommunstyrelsen.

Totalt hade de fått tolv klagomål, sju förslag och ett beröm.

Fler betande kossor, namnförslag på promenadväg, bristande underhåll av de kommunala byggnaderna, svårigheter att få kontakt med politiker, bristande information men också ett tack för de fina blommorna en kommuninvånare fick på sin 90-årsdag. Det är ett axplock av de synpunkter som invånarna i kommunen hört av sig med.

BRITTA NYBERG

Läs mer i Värmlandsbygdens papperstidning den 20 september 2019
Försäljningsställen (lösnummer)
Helårsprenumeration endast 395 kronor – 50 nummer per år.