Välj medvetet

publicerad 30 oktober 2015
- Av Bo Bäckman
Anna Damm och Fredrik Selrot hjälper allmänheten på enheten Hallå Konsument som nu funnits i drygt ett halvår. De blir snart utvärdering av verksamheten men redan nu pågår viss nyrekrytering av personal.
Anna Damm och Fredrik Selrot hjälper allmänheten på enheten Hallå Konsument som nu funnits i drygt ett halvår.

Karlstad (vb)

Sedan den 31 mars finns den allmänna tjänsten Hallå konsument. Sjutton personer hjälper till med att serva allmänheten i hela landet. En egen hemsida, där man får utförlig information om lagar och rättigheter. På vardagar mellan nio och sjutton svarar enheten på frågor från undrande konsumenter.

Anna och hennes kollegor har gjort stor nytta redan. Fyrtiofemtusen samtal har man tagit emot fram till idag och det finns ett stort behov att fylla. Fokus läggs på att stötta den enskilde konsumenten.

Text och bild: TINA PAPADOPOULOU

Fortsättning publicerad i papperstidningen 151030